התינוק נפגע במהלך הלידה- האם אפשר לתבוע על רשלנות רפואית?

September 28 2023spiderus_admin

ן

אחד מהתחומים הנפוצים בתביעות רשלנות רפואית נוגע להריון ולידה. מדובר על תחום מורכב ביותר אשר דורש ידע במגוון רחב של התמחויות רפואיות לרבות: רפואת פגים, גינקולוגיה ומיילדות, נוירולוגיה של היילוד ועוד.

על אף שמרבית הלידות מסתיימות בצורה מוצלחת, הרי שישנן לידות שאינן מסתיימות בצורה מוצלחת בגין החלטות שגויות שהתקבלו במהלך הלידה, אי מתן תשומת לב לסימנים המעידים על בעיה כלשהי עם היילוד או עם האישה, אי ביצוע פעולות נדרשות ועוד. כל אלה עלולים לפגוע באופן מהותי בתינוק או באישה. אם תינוק נפגע כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בלידה- מה חשוב לדעת?

ישנם מקרים שונים אשר יכולים לגרום במהלך הלידה לנזק ליילוד. בין המקרים הללו ניתן למצוא: איחור באבחון גורמים שעלולים לסכן את האישה ואת התינוק כגון: רעלת הריון, ירידה בתנועות של העובר, היפרדות שלייה, דימום ועוד.

כמו כן, בכל מקרה שבו יש צורך לבצע ניתוח קיסרי דחוף בשל מצוקה כלשהי שמזהים במוניטור, אך הניתוח המדובר מתעכב ובשל כך לא מגיע חמצן למוח של התינוק לפרק זמן כלשהו והוא נולד עם פגיעה מוחית.

מקרים שבהם יש זיהום כלשהו שהאישה סובלת ממנו אך לא מזהים אותו ולא מטפלים בו כרוי ובגין זאת נולד תינוק פגוע.

ביצוע לידה מכשירנית בצורה לא טובה כגון: לידת מלקחיים אשר יוצרת לדימום מוחי אצל התינוק.

כל מקרה שבו הצוות הרפואי איננו נהג בצורה סבירה ובגין זאת נגרם נזק לתינוק או לאם, הם מקרים שבהם ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית בלידה.

רשלנות רפואית בלידה שפגעה בתינוק

בכל מקרה שבו רשלנות רפואית בלידה פגעה בתינוק או במקרים חריגים אפילו גרמה למותו, הרי שניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית. כמובן שבכדי לתבוע יש צורך להוכיח כי הצוות הרפואי או הרופא נהג בצורה לא סבירה ביחס לאותה סיטואציה. בכדי להבין את זה, יש לברר כיצד היה נוהג רופא אחר באותה הסיטואציה, אם היה נוהג רופא אחר באופן שונה באותה סיטואציה, הרי שמדובר על רשלנות רפואית.

כמו כן, יש להוכיח כי הנזק אשר נגרם לתינוק נובע כתוצאה מאותה רשלנות. הוכחת הקשר הסיבתי מהווה דבר חשוב ביותר בתביעות רשלנות רפואית.

דבר חשוב נוסף, במקרים של תביעות רשלנות רפואית שבהם האישה נפגעת, ניתן להגיש את התביעה עד 7 שנים מיום הלידה ולאחר מכן היא מתיישנת, אולם במקרים שבהם תינוק נפגע במהלך הלידה, הרי ש7 השנים שבהן יהיה ניתן לתבוע ולאחריהן תהיה התיישנות, יתחילו רק מגיל 18 שלו.

כיצד תגישו תביעת רשלנות רפואית בלידה?

במידה ונגרם לתינוק שלכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה, עליכם לבחור עורך דין רשלנות רפואית מומלץ ומקצועי, אשר הגיש לא מעט תביעות בתחום ויודע כיצד לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. עורך הדין המדובר יבחן את המסמכים והחומר הרפואי שיש בידיכם בכדי להבין האם ישנה עילה לתביעה, יתייעץ עם מומחים רפואיים ובמידה ויש עילה לתביעה, ינהל אותו, יכוון אתכם ויעניק לכם ייצוג הולם.

Share:

easy-tours

הישארו מעודכנים